kraken

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av kraken - 6 augusti 2011 22:30

I dag har jag haft en riktig mys dag med fina Karin   

Mys med lyxfrukost, massa tjöt på altanen sedan sushi lunch (vilket jag numera är helt frälst på) och film mys. En bra dag helt enkelt.

Nu sitter jag på jobbet och funderar på om man kanske skulle krypa i säng snart så man orkar jobba hela dagen i morgon med.

      

Av kraken - 6 augusti 2011 19:22

 Har skrivit seminarier så det brinner i fingrarna på mig. Ett av dem har fått mig att tänka en massa. Ska bland annat ha ett seminarie kring sex och relationer. Ett skit intressant och roligt ämne tycker jag. Men också på många håll väldigt omdiskuterat.


I dagens samhälle kretsar mycket (ja jag skulle till och med kunna sträcka mig så långt och säga vääldigt mycket) om sex.

Om olika sex ställningar, sexkonsultationer, potenspiller, vart du kan få bästa ligget, hur du ska se ut för att få till det, vad du ska undvika, bröst, porrfilmer med mera, med mera, med mera.


Och sex kryper allt längre ner i åldrarna. Flera av de 13-14 åringar jag arbetar med har haft sex. Vist absolut, an mognar olika snabbt. Men man är bara ett barn när man är 13! Och det finns en lag i Sverige som säger att du inte å så kallat byxmyndig innan du fyllt 15 år. Att ha sex med en person som inte uppnått sexuell myndighetsålder är att begå brott mot sexualbrottslagstiftningen. De lagen finns av en anledning.

Jag försöker uppmuntra alla mina ungdomar till att vänta med sex. Kanske inte tills de gifter sig (som många i den församlingen jag jobbat i tycker jag ”bör” säga) men tills de är helt säkra på att de vill, tills de vet vad de gör och tills de är mogna att ta eventuella konsekvenser.


Du kanske tycker jag är pretto som säger vänta. Menar att det är väll inte så farligt. Man måste ju öva sig innan man hittar den rätta, få bestämma själv hur man vill ha det, få njuta hur mycket man själv vill.


Ja men knulla på vet jag. Knulla på för glatta livet.


Eller nja… nej. NEJ! Sluta knulla, ligga, göka, älska, banka på eller vad du nu vill kalla det och tänk efter en sekund innan.
Vill DU verkligen, eller vill du bara ställa upp, vara snäll, få det överstökat. Eller vet du bara inte, kanske du vill lite egentligen innerst inne? Men känner du så, säg Nej då! Det är din kropp som du är ansvarig för, ingen annan.


Jag har hört tjejer säga att de blivit våldtagna av sina pojkvänner, att de egentligen inte ville. Men de sa aldrig något, de sa aldrig nej, aldrig sluta. De gick med på det ”ställde upp” men de ville egentligen inte. Men hur ska din kille veta de?? Om du klär av dig, har frivilligt sex med honom, hur ska han veta att du inte ville egentligen om du inte säger det?

Flera våldtäktsmän har aldrig blivit fällda på grund av detta enda lilla ord. Ett nej. Kvinnan stretade emot men sa aldrig nej och då "trodde han att hon ville", så då är det inte våldtäkt. Jag tycker själv det är sjukt! Men det är så, våga säga nej!

Gör din kille slut med dig för att du inte vill, ja då var han kanske inte så mycket att ha i alla fall. Eller hur!


Jag hade sex strax efter jag fyllt 15, jag var lite full och festen snyggaste kille ville ligga med mig, Mig! Ja man fick ju liksom ställa upp lite, alla andra har ju gjort det och nä vi blev inte ens ihop lite grann efteråt.
Jag låg kvar efter han var klar och undrade om det var allt. Var det såhär det skulle vara. Hade jag kunnat åka tillbaka hade jag sagt till mig själv att nej, nej det är inte såhär det ”ska” vara. Säg nej!


Tänk om jag väntat, tänk om jag väntat tills det var med någon jag tyckte om. Så det åtminstone var fint. För det är bara att erkänna, första sexet är inte bra. Jag har aldrig hört någon tjej säga ”Ååå vad skönt det var när jag blev av med oskulden” Men om det är med någon man verkligen gillar eller till och med älskar, jag då kan det bli hur fint som helst och kanske till och med nästan lite skönt då du vågar säga vad som är skönt och inte, vad du gillar och inte gillar.


Blev ett långt och ganska spretigt inlägg, men undrar, varför stressa på?

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards