kraken

Alla inlägg under juli 2011

Av kraken - 4 juli 2011 14:00

Surfade runt på youtube i går i sökande efter lite tips på nya frisyrer.

Blev en "bulle i nacken med två flätor på sidorna.

Här är videon jag inspirerades ifrån =)

http://www.youtube.com/watch?v=6YiPeUONac0&feature=related


     

Sist en jätte suddig bild på hela mig =)

 

Av kraken - 4 juli 2011 12:30

Jag har som "projet" i sommar att gå ner ett par kilo. Förra sommaren gick jag ner 4 kilo utan att ens försöka. Bara genom att jobba på schema. Så jag tänkte att om jag anstränger mig lite så borde jag ju kunna gå ner i alla fall det dubbla.

Försöker äta nyttigare och framför allt på mer bestämda tider. Och sen röra lite mer på mig, vilket går sådär med en opererad höft och en krycka i släptåg.

Men 1 och 1/2 kilo har jag gått ner i alla fall och det är alltid en början   


Drack massa herbalife förra hösten och det funkade ju jätte bra, (gick ner 6 kilo på typ 2 månader) tills jag slutade och gick upp Allt plus 4 kilo till. Kul, NOT!


Så nu får det bli den "hårda vägen" Tar mig däremot en måltids shake ibland till mellanmål, eller någon gång till frukost. För jag är så galet dålig på att äta frukost. Och en shake är bättre än ingenting tänker jag.

Men i går drack jag den äckligaste shaken någonsin, den gick verkligen inte att dricka (kräks lite i munnen när jag tänker på det).

Var tvungen att hälla ut den. Brukar tycka att nutrillett (färdiga) smothies är rätt ok annars, men den här, nej fy!


 

Hur kan folk dricka sån skit?

     

Av kraken - 4 juli 2011 10:56

Kände att det började flimra lite för ögonen och dunka i huvudet när jag var på väg hem från filmkvällen i går. Då visste jag att det var på gång.

Var bara att ta sig hem fort som sjutton och trycka i sig några alvedon och gå och lägga sig. Var i säng redan halv nio i går kväll, med en dundrande migrän.

Som tur var så var den borta när jag vaknade i morse.

Hatar migrän, kan bli sängliggande i 2-3 dagar om jag har otur.

Måste nog beställa tid hos farbror doktorn tror jag, så jag kan få en ordentlig medicin utskriven. Har provat sådan där "spraj i näsan medicin" och den funkade jätte bra!

Så ska nog be att få den.

Får ganska lätt migrän faktiskt, speciellt om jag jobbat eller stressat mycket, sen så fort jag är ledig eller slappnar av ordentligt så kommer den där nedrans migränen som ett brev på posten.


Har du migrän?

Och vad anväder du för medicin i så fall??


Av kraken - 3 juli 2011 16:26

Nu ska jag strax iväg på film och våffelkväll på 3björkar och träffa alla mina fina ungdomar. Saknar dem, har inte träffat många av dem på flera veckor, då jag inte jobbar som ungdomsledare under sommaren när all verksamhet ligge nere. 


Tjolahopp

Av kraken - 3 juli 2011 11:49

Herre kryss i taket, 66 personer har besökt min blogg de 3juli. En blogg vars adress jag bara delat ut till ett fåtal vänner, vars besöks statistik brukar ligga runt 5-15 besökare. Sen finns den så klart här på bloggplatsen där alla som råkar dyka på den självklart kan läsa.

Men roligt, roligt =)


Me yesterday, at work..

    

Av kraken - 2 juli 2011 22:30

Jag vet inte om jag vill ha barn, har aldirg velat eller kännt en längtan efter barn.


Reaktionen på detta brukar bli:

"Men uch och fy, så kan du inte säg heller"

eller

"Det kommer med tiden ska du se"

eller

"VAA!! Klart du vill!!!!"


Vadå klart jag vill!? Nej det är väll inte alls klart!

Och ja det kanske "kommer med tiden" kanske när jag hittat den man jag vill leva med. Men det förändrar ju inte det faktum att jag just nu inte vill ha barn varken nu eller sen.

Jag älskar barn, mina två syskonbarn är mina ögonstenar, världens finaste killar är de! Men det betyder inte att jag själv känner en stor längtan. För det gör jag inte.


Jag och systersonen Arvid, här 2-3 månader.

 


Detta är väll inget jag bruka skrika ut till hela världen direkt, men reaktionen jag får när jag berättar att jag inte vill ha barn och att jag aldrig kännt mig sugen eller längtat efter barn (trots min höga ålder på 25 år) är ganska intressant.


En reaktion var att en ytligt bekant blev helt bestört, tittade storögt på mig och tog sedan till orda och skällde ut mig. Hon tog det hela som ett hån mot henne själv som förälder. Riktigt hur hon kunde det vet jag inte. Sa inte ett ord om henne eller om hennes föräldrar skap (som säkert är aldeles utmärkt). Utan konstaterade bara att jag aldrig längtat efter egna barn.


Så min fråga är: Varför är en kvinna "konstig" om hon inte vill ha barn.

En man som inte vill ha barn är ju helt "normalt".

Varför är man inte "en riktig kvinna" eller okvinnlig om man inte längtar eller ser fram emot att få barn?

Att berätta att man inte vill ha barn är en nästan tabu belagd fråga, för det är väll klart att alla vill ha barn, eller?


Hur tänker du?


Adoption
Jag vill inte skaffa ett barn om jag själv inte känner att jag längtar efter och verkligen, verkligen vill det.

För jag tänker att privilegiet och ansvaret att få ett barn är för stort för att inte tänka igenom noga.

Om jag (och min man) nu en dag bestämmer att vi vill ha barn (för jag skulle aldrig i hela mitt jäkla liv få en unge själv! Eloge till alla ensamstående föräldrar!) Så vet jag inte om jag skulle vilja bära barnet själv. Ja jag vet ju faktiskt inte ens om jag kan det (pg av min höftskada)

Jag tror jag vill adoptera oavsett, finns barn i hela världen som behöver föräldrar som tar hand om och älsakr dem.

Och skulle jag adoptera skulle det bli från någonstans nära typ Polen, Estland, Lettland, Ryssland.

1, Jag vill inte att den självklara reaktionen på mig och mitt barn ska vara "jaha h*n är adopterad".

2, Det finns barn på anda sidan östersjön som behöver lika mycket hjälp som de på andra sidan jorden. Absolut inte för att det är fel att adoptera från precis vart som hellst som man känner eller har möjlighet att "få" ett barn i från. Det är bara min egen kännsla och tanke om jag själv skulle adoptera.


Skulle du kunna tänka dig att adoptera?

 

Av kraken - 2 juli 2011 18:15

Din personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker


Ja det stämmer nog ganska så bra tror jag =)

Eller vad tycker du??


Vill du själv testa dig tryck på länken nedan

http://se.41q.com/


Av kraken - 2 juli 2011 16:24

Livet som pank, hatar att vara pank! Att behöva vända på vart enda krona.

Har det inte super fett annars heller, med med en fast deltidstjänst och extra jobbb så går det absolut runt. Jag kan betala mina räkningar och lån, spara lite och unna mig lite. Hittar jag tex en snygg tröja jag vill ha kan jag köpa den.

Men denna månaden är det katastrof, blir ju så när allt ska krångla.

Har ialf knappt fått ut någon lön, men räkningarna är i alla fall betalda (efter ett litet lån hos far min)

Nu får man leta i minnet efter hur 17 det var man gjorde när man levde på CSN under studietiden tiden. Och jag gick ju runt då med, och hade inte ett dugg tråkigt för att jag hade lite pengar. Man prioriterade bara lite annorlunda.

Så får ju helt enkelt plannera om nu, blir inget Ullared och ingen shopping/mys dag i Halmstad. Inen road tripp med Karin (i alla fall inte denna månaden) Ingen Örebro resa, inga långa /dyra kvällar på uteserverinen, ingen klippning och antagligen inte grill fest, fest kostar pengar, får bli knytkalas i så fall... hmm den får jag fundera mer på.

Det får istället bli pasta, rensning av frysen och till att försöka snåla med bensinen.

Det sitnämnda kommer nog gå sådär, måste ju penda till jobbet.

Äää klart det löser sig, men det var ju inte direkt vad man planerat.


Har du några bra snål tips?



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards