kraken

Alla inlägg under juli 2011

Kor

Av kraken - 27 juli 2011 12:47

     

Kor, jag gillar kor, de är söta och stora och lite otäcka när de springer sådär fort rakt mot en   Men framför allt är kor sommar och fina barndomsminnen från mormor. Just de här små kossorna (förlåt tjurarna, men de är ju kor) är från Dannäs och jag fotade dem på väg hem från jobbet i går.  

Av kraken - 27 juli 2011 10:45

Jag har kommit på en skit bra ny uppfinning. Ja eller egntligen är det inte alls jag som kommit på den... och den är säkert inte et dugg ny haha. Men jag köpte en ny tee sil på ÖB i går. Skit bra är den!

Den hänger bra på kanten, man får inte massa lös te i koppen, och den är så pass lång att de når ner i teet, så man behöver inte häll vattnet i silen för att det ska bli smak, den är super lätt att fylla på. Och min nya favorit i köket !


Inte världens bästa bilder, men bra te sil är det!


     

Av kraken - 26 juli 2011 20:45

Jobbate till halv tio i går, skönt att sluta så tidigt. Började 14.30 i söndags och har haft sovande jour. Sen mötte jag upp syster yster på stan fikade med henne och mamma.

Tog mor med mig till Gislaved och köpte svågher 40 års pressent (varit stängt på handelsträdgården så han kunde inte få den när han fyllde den 16 juli) 

Vi köpte i alla fall ett plommonträd som vi tror kommer bli super fint i deras trädgård.

På vägen hem sen svängde jag förbi Karro, Johan och söta Neo. Tjötade lite och hade det mysigt. 

När jag kom hem så blev det lite film tittande och sen läste jag en massa.

Har köpt böckerna om Erragon, är på första och jag måste säga att den är förvånansvärt bra (speciellt för att vara skriven av en 15 åring) Är inte så mycket för fantasy annars, men dessa kommer nog bli bra läsning nu i sommar tror jag.


Världens sötaste Neo

 

Av kraken - 26 juli 2011 15:15

"Om jag har all tro så att jag kan flytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting. Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit" (1a kor.13:2-3)

Av kraken - 25 juli 2011 09:40

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polisen-tog-min-pojkvans-liv_6341152.svd

 "En 22-årig man kraschade sin motorcykel vid en polisjakt i Stockholm i förrgår och dog. Men hans flickvän som åkte med överlevde. – Polisen har tagit min pojkväns liv och det går inte att ersätta, säger Veronica Temel, 17, till Aftonbladet."



Och hans eget ansvar i det hela, vart tog de vägen?? Att köra för fort, själv välja att inte stanna, köra utan körkort och inte bara riskera sitt eget och sin flickvänns liv utan alla andras som fanns i närheten... Nej polisen tog Inte hans liv, det gjorde han själv!

Sen är det fruktansvärt tragiskt att en ung människa dog. Men att skylla på andra ovavsett om polisen avbröt jakten eller inte, att vägra se sitt eget ansvar och del i det hela, det är bara fel.

Av kraken - 24 juli 2011 20:32

Fy, det är hemskt och jag vill inte skriva om det. Alla andra skriver och skriver och skriver. Men jag kan inte, för det finns inget som kan beskriva det med ord, hur sjukt det är. För det är precis vad det är, sjukt!

Av kraken - 24 juli 2011 17:17

Bröllop i går-jobba i dag-blogga antagligen mer i morgon   

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards