kraken

Alla inlägg den 22 juli 2011

Vin

Av kraken - 22 juli 2011 21:41

Åå vad jag är sugen på ett glas vin. Men har inget vin hemma. Så det gick ju inte. Och att gå ner till hotellet här i håla är inte på frågan.

Hur skulle de se ut om ungdomsledaren gick ut och tog sig ett glas vin. För då är man ju ingen förebild. Fy Fy!

Det är ganska roligt egentligen, att pastorn dricker öl, mitt på blanka dagen ute på lunchen (även blir lite små full någon helg), det är helt ok. Men om ungdomsledaren skulle gå ut och ta ett, ETT glas vin så skulle himmelen ramla ner. 

Jag dricker mycket, mycket sällan när jag går ut numera, jag gillar att gå ut. Men jag vet också att jag är en offentlig person och att allt jag gör syns. Så ibland får man välja sina fajter lite.

Men de finns de som inte ens tycker det är ok att jag skulle dricka ett glas vin hemma i min egen lägenhet. 

Jag skriker inte ut att jag gärna tar ett glas vin ibland, men jag skulle heller aldrig få för mig att ljuga om någon frågade.


Jag står för att jag gärna tar ett glas vin någon gång då och då (ibland till och med två!) Jag står för att jag var en riktig fest prisse när jag pluggade, att jag supit mig så full att jag krupit hem från krogen. Jag har varit sambo, haft pojkvänner och levt ett liv jag inte lever i dag. Jag står för mitt förflutna. Och jag står för mitt liv i dag.


Men saken jag undrar är varför är det ok att som pastor dricka öl, men det är inte ok för ungdomsledaren att dricka vin. Är inte han lika mycket förebild som jag?

Abolut så jobbar jag med ungdomar som är mer lättpåverkade än vuxna. Men det gör ju han med.


Vart ligger skillnaden egentligen?


Och är det inte bättre att vara ärlig än att små smussla bakom ryggen på folk?

För jag har helt seriöst blivit tillsagd (i all välmening, men i alla fall) att jag nog inte ska berätta för någon att jag tar ett glas vin någon gång ibland.


Hur tänker du??

Av kraken - 22 juli 2011 20:26

Efter sex timmar seminarie skrivande på expeditionen är jag ganska trött. Men nu är en och ett halft seminarie skrivet i alla fall.

Nu sitter jag hemma och tråkar. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska försöka hitta på något eller om jag bara ska dega i soffan resten av kvälle.

Är egentligen sugen på att hitta på något kul, men är samtidigt lite för trött för att egnagera mig i att leta reda på något roligt att göra. 

Hmm om det dyker upp någto kul så hänger jag på, annars blir det soffan tror jag.


vad ska du hitta på en fredag kväll som denna??

Av kraken - 22 juli 2011 10:51

Jag är ledig i dag, skönt. Men behöver skriva klart (läs börja på) mina seminarier till tonårslägret den 8 augusti. Så det får nog bli ett par timmar nere på expeditionen i kyrkan tror jag. Men först ska jag se klart på 7ht heaven och sen duscha.


   

Av kraken - 22 juli 2011 00:10

Blev en riktigt mysig kväll här hemma hos mig i kväll. Kom föri några vänner, de tre börderna O och så Lotta. Vi såg på film och spelade spel. Mycket mysigt!

Behövde bli lite upp piggad och glömma de onda en stund. För även om den värsta smärtan försvinner i stort sett så fort höften dras till rätta kan jag vara lite öm dagen efter att höften luxerat. Men har fortfarande ganska ont i höften i dag och det är ju kanske inte så konstigt med tanke på hur ont jag hade i tisdags natt när den var helt ur led. 


Nu är talet till Thomas och Sandras bröllop skrivet tills på lördag med  

Nu har jag bara två st 1 timmars seminarier, ett 1 1/2 timmers bibelstudie och en sammanfattning på ett annat seminare 20 minuter som ska skrivas till tonårslägret den 8augusti...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards