kraken

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av kraken - 6 juli 2011 20:51

Trots att jag inte har egna barn eller vill ha egna barn har jag inga problem med att hötta med långfingret åt andras ungar.

Till en viss gräns förståss!

Man slår och puttar inte andra, man stjäl/försör inte andras saker och man är inte uppenbart elak mot andra, varken människor eller djur.

Ungefär där drar jag gränsen kring vad jag skulle kunna och säger tilla andras ungar om.

Ser jag ett gäng ungar som jag gjorde här om dagen (ungarna var typ 7-8 år) stå och kasta småsten på en ankfamilj ja då blir jag förbannad och säger åt dem att så där gör man ju inte. (Ingen annan verkade se dem eller i alla fall reagera)

Ficka till svar att de skulle jag väll skita i, jag var inte deras morsa.

Frågade dem om de skulle gilla om jag kastade sten på dem, de funderade lite, sa nej och slutade kasta setn och gick därifrån.

Jag (mycket nöjd med vad jag gjort) gick tillbaka till min filt (var på stranden) och fortsatte sola.

Efter en lite stund kom en mamma med sin unge i släptåg (en av dem som kastat sten) och frågade varför jag skällt på hennes heeeelt oskyldiga son som aldrig skulle göra något fel.

Jag förklarade vad han och hans kompisar gjort och att jag bett dem sluta.

Mamman frågade sin son om detta var sant, han såg lite skamsen ut och svarade ja.

Hon sa att ja så får man ju inte göra, skickade sedan iväg ungen ner att bada och väste åt mig att jag behöver banne mig inte uppfostra henns barn. Det klarar hon bra själv.


Ja det gör hon aldeles säkert, men det är inte alltid man som förälder ser precis allt ens barn gör heller, eller?


Och ha de det varit jag tror jag nog att jag skulle uppskattat om någon som såg att mitt barn gjorde något uppenbart fel sa ifrån.


Hur tänker du?



Av kraken - 6 juli 2011 11:51

Bestälde kläder från Gina trico för två veckor sedan men har fortfarande inte fått mitt paket. Har spårat de på posten och upptäckte att det retuneras till Gina innan det ens nått fram till Smålandsstenar.

Har nu mailat Gina (då de inte har någon kundcervise på telefon?!) och väntar ivrigt på svar. Vill ju veta vart mina grejer som jag redan betalt för tagit vägen!


I övrigt har jag sovit 10 timmar i natt... antar att jag behöbde sova. Nackdelen är bara att jag ändå intge känner mig helt utvilad. Vill gå och lägga mig och sova mer. Sova hela dagen och natten tills i morgon. 

Men det går ju inte, så jag ska strax ta mig ur soffan, gå ut och gå en lite runda och sen göra mig klar för jobb. 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards