kraken

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av kraken - 26 maj 2011 23:33

Lyckades efter mycket om och men få dit min egen heder  

Ja eller min och min, lånade en fin bild på en "krake" fån fantasy författaren China Miéville och tog den till heder.

(Får man göra så egentligen?? Har ju satt dit skaparens namn, men inte fått tag på honom och egentligen fått lov att låna den, är nog en tjuv i så fall... Men har faktiskt försökt maila honom utan svar. Om jag ens har rätt mailadress, tog svin lång tid att hitta!)

Men galet fin bild i alla fall!


Vad tycks?

Av kraken - 26 maj 2011 13:10


Jag har två möbler i mitt hem som jag länge tänkt "renover" lite.

En chiffonje/sekretär och en vanlig pinnstol. 

Jag vill måla dem båda vita och fixa lådorna på sekretären lite, då botten håller på att ramla ut i alla tre. 

Pappa kommer antagligen bli tokig på mig haha. Han älskar ju gammla möber.

Men har kollat lite på sekretären och den är inte värd några pengar, och den är inte speciellt gammal, så tror nog jag vågar måla om den  

Älskar den, den fyller mycket och är fin, den har bara "fel" färg.


Frågan är ju bara nu hur mycket man behöber slipa allt innan man målar det?

Någon som målat om möbler innan som har en anning??

Blir ju en del arbete med sekretären, och alla smålådor och fack,men tror det kan vara värt det. 

Av kraken - 26 maj 2011 10:55

Jag hade tänkt åka till IKEA i dag, inte för att handla något speciellt (förutom batterier, glödlamor och disktrasor) utan för att titta på lite grejer och fönstershoppa lite     

Ment det blev inget IKEA i dag, tog sovmorgon i dag iställt.

Och när jag gick in på toaletten i morse och tvättkorgen i stort sätt ramlade över mig så fick det bli tvätt dag i stället. 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards