kraken

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av kraken - 24 maj 2011 23:15

Oj oj oj var på Läko (förkortning för lägerkommite) i kväll. Vi plannerade inför sommarens scoutläger där jag kommer vara lägerchef.


(Är väll det närmaste chef jag någonsin kommer hahah).

Ja vad ska man säga, SHIT! jag ska för sjutton vara ansvarig för typ 100 scouter, hålla ordning och vara spindeln i nätet. Känns lite nervöst nu när det börjar närma sig, men det kommer säkert gå bra (försöker jag intala mig haha) Tur att det är fler ledare som ska med som kan hjälpa mig.

Tycker ju faktiskt det är väldigt roligt, och scouting är ju mitt största fritidsintresse. (vilket priviligie är det inte att få jobba med det då, att få betalt för att åka på scoutläger liksom!!) 

Men nu borde jag sova, ska upp tidigt i morgon och åka på medarbetarträff. 

Skit nu kom jag på att jag inte läst boken vi ska studera i morgon heller... Aja får skumma den i bilen på vägen dit.

God natt!


Sen en random bild bara för att haha

 

Av kraken - 24 maj 2011 11:59

Jag lovade ju att kopiera över att gammal inlägg om sexualitet, då det gör jag nu.
För några dagar sedan fick jag höra att några tonårstejejer fått förklarat för sig att man som tjej ska tänka lite extra på hur man klär sig, vad man skickar ut för signaler till killar. Att man kanske inte ska gå i kjol och bikini om man inte vill att killarna ska titta. 
Att man får tänka på att hormonstinna killar stirrar, och att man helt enkelt ska tänka sig för som tjej, för det är synd om killarna, att de inte kan låta bli att titta.
Detta gjorde mig totalt rasande. 
Man stod där och berättade att man som tjej ska ta hänsyn till killars kåthet. Att man som kvinna ska tänka på hur man klär sig för killarnas skull. 
Däremot sas det inte ett ord om vad killar ska tänka på, att de ska respektera tjejer m.m
Ska inte killarna tänka på att inte gå utan tröja, att inte stå och visa sina muskler. Tänka på tjejerna.
Nä uppenbarligen inte, för tjejer blir inte kåta, tjejer har inte sådana känslor.
Galet vad förbannad jag blir, tjejer ska ta hänsyn. 
Nu förespråkar jag inte att man som ung tjej ska gå och visa upp sin kropp för alla man ser. Men att endast sätta de ansavert på tjejer gör mig arg. Att inte säga samma sak till killar.
Och att låtsas som att tjejer helt enkelt inte har känslor.
Det är inte konstigt att tjejer ständigt förtrycker sina känslor och lustar, att de får en stämpel av skuld om de känner efter. Din sexualitet är syndig.
Nej din sexualitet är inte syndig, att du känner allt det där betyder att din kropp fungerar, att allt är som det ska.
Inte att det du känner är fel. 
Sen kan man bejaka de känslorna på olika sätt., men syndiga är de då banne mig inte!

Eller hur tänker du??

Av kraken - 24 maj 2011 10:59

Jaha tisdag igen då och ny jobbvecka.

Som ungdomsledare är man ju ledig måndagar, och det är väääldgt skönt .

I går spenderade jag min lediga dag med fina Sara och sen var jag barnvakt åt Gotte och Arvid. Gick toppen bra.

Tänk att man har priviligiet att ha så fina vänner  


Inget långt inlägg måsta jobba vidare. 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards